Pamatujete si na doby, kde každé dva roky chodili zástupci pojišťovny s novinkou = novou úžasnou pojistkou namísto té stávající? Všimli jste si, že už tomu tak není?
V minulosti bylo běžné, že každé dva roky pojišťovací agenti zakládali klientům nové smlouvy. Často i bez ohledu na změnu zdravotního stavu pojištěného. Důvod byl jednoduchý, tzv. “dvouletý test”.
Pokud klient během dvou let smlouvu zruší, musí zprostředkovatel vracet pojišťovně vyplacenou provizi. Po dvou letech už je to jedno. Jestliže po dvou letech zprostředkovatel stávající smlouvu zrušil a založil novou, dostal opět vyplacenou provizi. Dnes tato doba činí 5 let.
Výše zmíněné chování zprostředkovatelů negativně ovlivnilo segment pojišťovnictví. Lidé s touto zkušeností často nechtějí aktualizovat stávající smlouvy nebo si sami založí smlouvu přes internet. Částky i připojištění si sami nastaví tzv. “baj oko” a když dojde na plnění, jsou velice překvapeni, že k plnění ze strany pojišťovny nedojde nebo na něj nemají nárok.
5 základních pravd o životním pojištění
1) aktualizace pojistné smlouvy má smysl
Finanční trh se neustále vyvíjí, mění se požadavky klientů, pojišťovny vedou statistiky o pojistných plněních, rizicích, která plnili apod. Vše má vliv na cenotvorbu jednotlivých rizik, nákladovost pojištění a pojistné podmínky. Pojišťovny každý rok aktualizují a rozšiřují pojistné podmínky. Např. před 10 lety nebylo možné pojistit invaliditu následkem nemoci, dnes zcela běžné a zásadní riziko.
2) pojistka není na spoření
Finanční prostředky, které na pojištění vložíme, již neuvidíme. Platíme úplatu za to, že když nastane některé ze sjednaných rizik, bude nám vyplacena částka, kterou nejsme schopni si rychle naspořit a zároveň nám pomůže nastalou situaci překonat.
3) pojistka neznamená, že nepotřebujete žádnou rezervu
Pojistka by měla vždy krýt velká rizika, na která nejsme schopni si našetřit. Vše ostatní je vhodné vykrýt rezervou. Krátkodobé zálažitosti typu bolavého kolene, naražené ruky, chřipky by jsme vždy měli překonat pomocí krátkodobé rezervy. Pojišťovna neplní hned. I na velká rizika jsou čekací doby, musí se doložit spousta dokumentů, lékařských zpráv a začíná se zpracovávat likvidace.
4) raději nemít žádnou pojistku než špatnou
Pokud máte založenou pojistku, tzv. “pro dobrý pocit, že něco mám a platím” , tak ji raději zrušte a ušetřené peníze si investujte do budoucna. S největší pravděpodobností vás při založení zajímalo nejvíc kolik budete platit měsíčně než co máte sjednaná za rizika. Tudíž i plnění bude minimální, ne-li žádné.
5) nechejte si poradit odborníkem
Tvorba pojistných částek a volba rizik má své zákonitosti. Vždy se odvíjí od konkrétního člověka, jeho povolání, zdravotního stavu, rezerv….Nehazardujte se svými penězi a vždy je investujte rozumně.
Máte pojištění z roku 2014 a starší?
Chcete zkontrolovat, jestli sjednaná rizika na vaší smlouvě kryjí vás i vaši rodinu?
Zajímá vás, jestli sjednané pojištění by vás jinde vyšlo lépe?
Chcete si založit úplně nové pojištění?
Dostali jste v minulosti výluku na plnění nebo rizikovou přirážku a chcete vědět, jestli dnes už by vás pojistili bez výluk a přirážek?
Máte pojištění na spoření a chcete to změnit nebo přidat, odebrat připojištění a jiné osoby?
Pokud jste si alespoň na jednu z otázek odpověděli ANO, kontaktujte nás.